Verslag Masterclass 19 mei 2014

voor-wie-is-de-masterclass-social-brandingTijdens deze cursus schoof er een bont gezelschap aan, afkomstig uit uiteenlopende takken van het bedrijfsleven. De groep bestond onder meer uit:

  • een CEO uit de financiĆ«le sector die geĆÆnteresseerd was in de waarde van social media voor zijn bedrijf
  • zelfstandig ondernemers die met social media hun personal brand wilden versterken
  • een eigenaar van een communicatiebureau
  • marketeers die al dagelijks bezig zijn met social media.

Veruit de meeste deelnemers opereren in de business to business wereld. Dit leverde tijdens de diverse interactieve sessies interessante discussies op in hoeverre de besproken technieken toepasselijk zijn in de nog altijd kille b2b-sector. Zo kiezen veel consumentenbedrijven ervoor hun webcare te personaliseren met de voornamen van hun medewerkers, maar is dezelfde benadering geschikt voor een trainingsbureau voor bankiers?

Uit diverse voorbeelden bleek dat juist in b2b veel merktrouwheid te winnen valt door meer transparantie en een socialer gezicht te tonen. Dit door bijvoorbeeld een kijkje in de keuken te geven van het bedrijf, werknemers uit te lichten en proactief mensen aan te spreken. Social media leent zich hiervoor bij uitstek.  Een conclusie die ongetwijfeld zijn weerslag zal vinden in de bedrijfsgerichte social media marketing van de aankomende jaren.

Over de cursus

De Masterclass Social Branding is een cursus van Studio ST&T | The Persuasion Artist.

Studio ST&T
Niasstraat 1
3531 WR Utrecht

Contact

Bekijk de veelgestelde vragen

Voor vragen over deze cursus, neemt u contact op met Tim Zuidgeest

030 22 70 410

tim[at]studiostt.nl 

Nieuws & Data

De eerstvolgende Masterclass is 23-11-2015.

De volgende niet missen?


Voer een (geldig) e-mailadres in
Geen naam