Voor wie is de Masterclass Social Branding?
De Masterclass Social Branding is een Social Media Marketing seminar voor gevorderden. Het programma is geheel afgestemd op marketeers, managers en ondernemers die zich al goed thuis voelen in het social media landschap.
Onze enthousiaste sprekers besteden veel aandacht aan marketingpsychologie. Tijdens de masterclass doe je psychologische inzichten en technieken op die helpen dieper door te dringen in je doelgroep. Je leert wanneer welke content aanslaat, welke psychologische motivaties werkelijk spelen onder social media gebruikers en wat mensen drijft om dingen te delen. Je legt de kansen bloot die voor jouw merk de grootste potentie hebben.
In een vijf uur durende sessie verscherpt u uw kennis, vaardigheden en intuïtie omtrent de toepassing van social media in uw branding en marketing.
Onderwerpen
1) De toegevoegde waarde van Social Media in branding en marketing
2) Content die uw doelgroep boeit en activeert
3) Verleidelijk schrijven op Social Media
4) De Psychologie van Social Media
5) Hoe u vanuit de ‘echte’ wereld een brug bouwt naar Social Media: hoe u aan likes en engagement komt
6) De ‘echte’ wereld beïnvloeden door Social Media: hoe u het gesprek van alledag stuurt
7) Social Media campagnes
8) Wat is de toekomst van Social Media Marketing?
Uitgebreid programma
~ 11:30 - 12:00 Inloop & Koffie
~ 12:00 - 12:30 Module 1; Inleiding
Om een goede cohesie te vormen in de groep deelnemers zullen we elkaar en elkaars bedrijven voorstellen. Hierdoor kan iedereen tijdens de interactieve sessies productief meedenken met de andere bedrijven. Hieropvolgend een korte introductie van het social media landschap en wat u van social media mag verwachten.
~ 12:30 - 13:30 Module 2; Content op social media
Uitleg van het door de sprekers ontwikkelde Content Grid™ waarmee u uw content zinvol kunt structureren. U krijgt hier antwoorden op de vragen 'Hoe schrijf ik goede content?' en 'Hoe geef je effectieve advertenties vorm?". En u weet ongetwijfeld een gesprek gaande te houden op uw werk of op verjaardagen, maar hoe werkt dat het beste op social media?. We zullen u uitleggen hoe er het effectiefst omgegaan kan worden met vragen en opmerkingen van uw klanten.
~ 13:30 - 13:50 Module 3; Schrijven
Hoe goed kent u uw doelgroep? En door welke tone of voice worden zij aangesproken? De module Schrijven is ontwikkeld om u inzicht te geven in de theorieën die schuilen achter effectief tekst schrijven.
13:50 - 14:00 Pauze
~ 14:00 - 14:45 Module 4; Psychologie
Psychologie is overal om ons heen, en vaak onbewust beïnvloedt het ons in de keuzes die we maken. Dit is zeker niet altijd slecht, het zorgt er voor dat we efficiënt onze aandacht aan belangrijkere zaken kunnen besteden. We behandelen hier 6 universele manieren waarop mensen beïnvloed kunnen worden zodat u die op ethische wijze toe kunt passen om uw social media zo succesvol mogelijk te maken.
~ 14:45 - 15:30 Module 5; Van de echte wereld naar social media
Waarom liken mensen uw pagina eigenlijk? In 'Van de echte wereld naar social media' leren we u hoe u het effectiefst uw mensen uit de analoge wereld betrekt in uw digitale wereld.
~ 15:30 - 16:00 Module 6; Van social media naar de echte wereld
Mond-op-mond reclame is nog altijd de effectiefste vorm van marketing, het is dus erg waardevol om uw toetsenbord-op-toetsenbord reclame om te zetten naar een gespreksonderwerp voor in de bar. We leren u technieken die zorgen dat uw merk op het juiste moment een actief onderwerp wordt in de hoofden van uw klant.
~ 16:00 - 16:30 Module 7; Social media campagnes
Misschien de lastigste manier waarop je social media kunt inzetten, maar ook de krachtigste, is door social media campagnes. Veel merken proberen hun campagnes viraal te laten gaan, maar bijna iedereen faalt. We zullen hier een aantal campagnes behandelen en van hieruit kijken we naar het Full Circle Framework waarmee je de kans dat jouw campagnes een succes wordt aanzienlijk vergroot.
16:30 - 17:00 Afsluiting
